Wat hebben pannenkoeken, chocola en alcohol met marketing te maken?

Lijstjes met ‘de dag van’. Ik vind ze leuk. De meest rare dagen komen voorbij. Al eens gehoord van de wereld-hallo-dag? Elkaar op straat groeten om persoonlijk contact te stimuleren. Of de dag van de drankenhandelaar, dit wordt in België gevierd. Soms hebben Belgen best goede ideeën. Ik snap het. Echt! Even stilstaan bij (belangrijke) zaken. Maar zo langzamerhand is elke dag gebombardeerd tot ‘de dag van’.

 

Toch kunnen deze dagen mooie haakjes zijn voor jouw marketingactiviteiten. Inspelen op Moederdag en Valentijnsdag doen veel bedrijven. Maar inspelen op pannenkoekendag, heb je daar weleens aan gedacht? Heb je een camping, activiteitencentrum, speeltuin? Bak stapels pannenkoeken en nodig kinderen, papa’s, mama’s, opa’s en oma’s uit. Zet een springkussen op. En communiceer het natuurlijk breed. Zo’n ‘dag van’ kan jou soms net even een andere invalshoek bieden in jouw marketingplan. Maar… wees kieskeurig. Doe dit niet elke week. Of zelfs elke maand. En kies alleen iets dat bij jouw organisatie past.

 

Marketing is natuurlijk meer dan inhaken op actualiteiten. Het belangrijkste is dat, wat je doet en uitstraalt, past bij de identiteit van jouw organisatie. Zorg dat jouw verhaal relevant, onderscheidend en vooral geloofwaardig is. Wat is jouw verhaal? En hoe vertel jij jouw verhaal? Een zoektocht waar wij al veel organisaties mee hebben geholpen. In een concreet plan. Waar ze echt mee vooruit kunnen. Wil jij dit ook? Laat het me weten via renee@villa5.nl.

 

Ik geniet vandaag nog even van wereld chocoladedag. Oh ja, 22 september is het de dag van het werkpaard. Ik voel me aangesproken, jij ook? 😉

 

Geschreven door: Renee Dommerholt-ter Avest