VLOG! Een magazine is geboren…

‘Wij willen onze zichtbaarheid en naamsbekendheid vergroten!’

Dit horen we vaak van onze klanten. Dat kan zeker. Maar hoe doe je dat? Wat is je verhaal? Via welke kanalen kan je dit het beste vertellen om de juiste doelgroep te bereiken? En wat is het onderliggende doel?

Zo kwam ook het RTC Hardenberg, een opleidingsorganisatie in de techniek, bij ons met ongeveer dezelfde vraag. Hun doel? Potentiële leerlingen (en hun ouders) informeren over de opleidingen. En het liefst direct te activeren om zich aan te melden. Een duidelijk doel, waar wij wel wat mee kunnen met onze 5xC formule.

We gaan voor beleving!

Persoonlijke verhalen van (oud-)leerlingen zeggen veel meer dan een opsomming van opleidingen toch? Waarom hebben zij gekozen voor de opleiding? En wat is hun ervaring? Lekker leesbare verhalen in een compact magazine, daar kozen wij voor!

Zo kom je nog eens ergens…

Eerst bepalen we het concept en maken we een voorstel voor de inhoud. Welke verhalen krijgen welke insteek? Toen de lijnen duidelijk waren, ging ik op pad om (oud-)leerlingen, lidbedrijven en ouders van leerlingen te interviewen. Ik kwam op de meest leuke plekken! Zo ben ik op de bouw, in fabrieken en in de kantine van het RTC geweest. De technische termen vlogen me om de oren. Gelukkig ben ik dat vanuit huis al gewend (mijn man raakt niet uitgepraat over elektra haha). Het leukste aan deze reeks interviews vond ik om te zien hoe enthousiast iedereen was! Nooit gedacht dat ik van het zien van een freesmachine zo blij kon worden:) En precies dat gevoel en enthousiasme willen we overbrengen op de nieuwe leerlingen.

En dan het resultaat

Ondertussen in de studio leefde onze vormgever Tim zich ook uit. Hij trok de huisstijl strak, zodat de nieuwe middelen niet alleen qua content, maar ook in concept en creatie er aantrekkelijk uit zien. Een flinke klus, helemaal voor een perfectionistische vormgever, maar het resultaat mag er zijn!

Geschreven door: Renee Dommerholt-ter Avest