aarrow-animation-downarrow-background arrow-down arrow-left arrow-rightarrow-upcheck check chevronArtboard full half image_text Afbeelding + tekst image Afbeelding minusnotification-closepause-solidplay-arrow plusradio search-glass third Video bekijken
mail Contact

Onadin: van businesskeuzes naar een nieuw merk

Klant
Onadin (Roelofs)
Uitdaging
Positionering van de afdeling Beheer en Onderhoud

Soms vraagt groei om een frisse blik. Zo ook bij Roelofs. De afdeling Beheer en Onderhoud, inclusief het geaccrediteerde laboratorium, zag kansen in de markt en wilde zich sterker neerzetten. Hun vraag aan ons: help ons met dit positioneringsvraagstuk.

Scherpe

keuzes

maken

In businesssessies brachten we de opties in kaart en namen we de merkhiërarchie onder de loep. Al snel werd duidelijk: als we écht willen opvallen en overtuigen, dan vraagt dat om een eigen merk. We gaan ‘Beheer en Onderhoud’ als een eigen merk in de markt zetten. Met die keuze kwam energie vrij. We werkten samen met het team in verschillende sessies aan een merkstrategie waarmee we scherp neerzetten waar het nieuwe merk voor staat en gaat. Niet alles willen vertellen, maar keuzes maken!

Een nieuw merk vraagt ook om een nieuwe naam. We bedachten Onadin – een samenvoeging van onderzoek, advies en inspectie. Met als ondertitel: onafhankelijk onderzoeks- en adviesbureau.

Voor klinkklare inzichten.

Daar word je stil van

Daaruit vloeide een creatief concept en een copy concept die het merk tot leven brachten. Toen we het complete concept presenteerden, was de zaal even stil. Precies dat moment waar je op hoopt: iedereen herkende zich in het verhaal en voelde dat dit Onadin was. Zoals een van de teamleden zei: Ik ben onder de indruk. En ben er gewoon even stil van.”

De kern van het concept en het unieke van Onadin komt samen in de pay-off: ‘Voor klinkklare inzichten.’  Gedreven vakmensen werken bij Onadin met kennis en daadkracht aan uitdagende vraagstukken. Ze pakken vraagstukken integraal op en zijn open en eerlijk over wat ze doen en kunnen betekenen. Onadin geeft je klinkklare inzichten.

Ook het beeldmerk en de stijl laten de kracht van Onadin zien. De twee kanten: onderzoek en advies. Het samenkomen van klant en team. Van vraag naar oplossing.

‘Voor klinkklare inzichten.’ 

Beursconcept

Tijdelijk concept voor de geplande beurzen

De lancering van een nieuwe merk heeft tijd nodig. Ondertussen tikte de klok. Twee beurzen stonden al in de agenda, maar het nieuwe merk was nog niet klaar voor lancering. Met het oude verhaal naar buiten? Geen optie. Daarom bedachten we een creatief beursconcept voor deze tussenfase. Een tijdelijke oplossing die nieuwsgierigheid opwekte en tegelijkertijd ruimte liet om Onadin op het juiste moment sterk te introduceren. 

‘We zijn onderweg naar Onadin’. Met een uitstraling die letterlijk uit schetsen bestond. De tijdelijke lancering van Onadin. Hierdoor kon Onadin toch zichtbaar zijn op de beurs en opvallen en bleef er tijd om de échte lancering, september dit jaar, goed voor te bereiden. 

Uitrollen maar!

Tijd om Onadin écht tot leven te laten komen. Samen met het team van Onadin werkten we toe naar de lancering van het nieuwe merk. In samenwerking met Cornerstones werd de nieuwe website gerealiseerd. De bedrijfsvoertuigen kregen een nieuwe jas. Onder andere e-mailhandtekeningen, visitekaartjes, templates en kleding kregen allemaal de Onadin-look en feel.

En ook intern moest het verhaal kloppen en gedragen worden. We dachten mee over hoe we iedereen goed op de hoogte konden brengen van de nieuwe situatie en hoe het team het nieuwe merk ook echt gaat doorleven. Van de eerste kennismaking met het nieuwe merk, tot het schrijven van een internal branding plan. Uiteraard ondersteund met krachtige middelen: een audioverhaal, bedrukte broodtrommels, een merkboekje en meer.

Succesvol samenwerken

De kracht van dit project zat in de samenwerking. Met een enthousiaste klantgroep die openstond voor keuzes, creativiteit en scherpe discussies. Samen kwamen we tot een merk dat stevig staat. Of zoals de klant het zelf verwoordde: ‘We kijken terug op een prettig proces met een fijne energie en een mooie klik. Op naar de volgende fase voor Onadin!’

 

Wil jij dit ook? Bel ons.

Dit is een test
Video bekijken
Bekijk case
Bekijk bericht
Bekijk pagina
Google maps