aarrow-animation-downarrow-background arrow-down arrow-left arrow-rightarrow-upcheck check chevronArtboard full half image_text Afbeelding + tekst image Afbeelding minusnotification-closepause-solidplay-arrow plusradio search-glass third Video bekijken

Jouw strategie en plan voor content = essentieel

Iedereen weet dat content ontwikkelen belangrijk is. Content laten maken is key, roept iedereen. Maar er zijn weinig organisaties die structureel hoogwaardige content creëren en daar resultaten mee boeken. De gouden tip? Een contentstrategie en -plan. Daar helpen we bij.

Resultaten boeken

Content maken is één. Maar er echt resultaten mee boeken is een ander verhaal. Om dat voor elkaar te krijgen moet je goed nadenken over wat je wil bereiken, voor wie en wat daarbij past en werkt. Een doorlopende contentstrategie met een goed uit te voeren plan. Daarvoor is onderzoek nodig. En scherpe doelstellingen en standaardisering voor de uitvoering. Zodat jij het vanaf daar makkelijk kunt oppakken en resultaten boekt.

Killer contentstrategie en -plan

We leggen vast:

  • Wat je doelen zijn op de langere termijn (strategie)
  • Wat je wil vertellen, welke boodschap je over wil brengen (strategie)
  • Wie je doelgroep is en welke reis je klant aflegt (strategie)
  • Welke content daarbij past (strategie)
  • Keuzes voor de content die je gaat inzetten, passend bij je doel en doelgroep (plan)
  • Hoe en wanneer je de content inzet (plan)

Contentstrategie

In je contentstrategie leg je vast wat je doelen zijn op de langere termijn, wat je wil vertellen en welke boodschap daarbij hoort. Ook ‘duik’ je in je doelgroep. Waar ze zitten en wat hun behoeften en interesses zijn. Een contentstrategie maken geeft focus en bepaalt wat je wil bereiken en hoe je dat doet. Daarbij zetten we verschillende contentstrategie-modellen in.

Contentplan

In je contentplan maak je de vertaalslag van de strategie naar de praktijk. Dit gaat echt over de uitvoering. Hoe ziet de content die we maken er precies uit, wat zijn de richtlijnen en wat verspreiden we wanneer via welk kanaal. Het contentplan bestaat uit keuzes voor content en een kalender. Ook beschrijf je in het plan wie verantwoordelijk is voor de uitvoering. Een echt actieplan.

Authentiek

Je contentcreatie moet natuurlijk eigen zijn. Bij je passen. En authentiek voelen. Daarom houden we in je plan altijd rekening met je merk, wie je bent en wat je uitstraalt en wat dus bij je past.

Met een contentstrategie en -plan:

  • Heb je meer consistentie en een duidelijk doel, al je content is gebaseerd op dezelfde strategie
  • Heb je meer overzicht en zicht op je content
  • Deel je waardevolle en relevante content
  • Bereik je je doelgroep effectief met de juiste contentvormen en via de juiste kanalen
  • Weet je wat je wanneer moet doen
  • Word je beter vindbaar, want je content is aantrekkelijker (Google knows)
  • Boek je resultaat

Shinen met content?

Check deze ook ‘ns
Dit is een test
Video bekijken
Bekijk case
Bekijk bericht
Bekijk pagina
Google maps