1. Online meetings

Evenementen zijn afgelast en we mogen niet meer in grote groepen bij elkaar komen. Toch is het nodig om elkaar te zien. Omdat we sociale wezens zijn, maar ook omdat gesprekken gevoerd moeten worden en informatie gedeeld. We vergaderen via tools als Zoom en Teams en doen vrijdagmiddagborrels via deze platformen. Hoe verrassend is het dan als wij namens je baas regelen dat er een op maat gemaakt borrelpakketje bezorgd wordt, dat terzijde 😉

Grotere bijeenkomsten zijn online prima mogelijk. We zijn volop bezig met online alternatieven voor personeelsbijeenkomsten, grote vergaderingen, events, mt-updates enz. Verrassend met elkaar in contact komen is daarbij de uitdaging. Want wist je dat je prima via digitale kanalen kunt brainstormen en dat je de dialoog aan kunt gaan met jouw doelgroep. Hoe? Door een andere insteek te kiezen of het iets anders te organiseren dan dat je normaal doet. Bijvoorbeeld door deelnemers via een tool te laten tekenen of je doelgroep in te laten bellen. Leuke (andere) vormen zijn er genoeg. Het is de kunst om een duidelijk doel te formuleren van je bijeenkomst en hier de juiste oplossing bij te kiezen.

2. Kennis delen via een webinar

Hoe leuk is het om juist nu je kennis te delen. Een webinar is een mooie manier om je als bedrijf te laten zien in deze tijd. Voor kijkers is het leuk om even een momentje uit de dagelijkse sleur van het thuiswerken te zijn en frisse inspiratie te krijgen.

Zo zou een klant van ons eigenlijk een productpresentatie geven tijdens een grote internationale beurs. Helaas, de beurs werd afgeblazen. Tijd voor een ander plan. Al in de eerste week van de lock-down hebben we samen een webinarprogramma samengesteld zod at hij zijn nieuwe producten toch digitaal kon presenteren. En ook wij vinden het leuk om onze kennis juist nu te delen en organiseerde recentelijk samen met COMcept en Future communication ‘Hét online communicatie event’. Heb je dit gemist? De sessies zijn hier terug te kijken 🙂

3. Bouwen aan je merk

Het is altijd goed om te bouwen aan je merk. Maar juist nu zien we dat er ruimte is om achterstallig onderhoud in de merkorganisatie te doen. Het strakker positioneren van je merk. Het voorbereiden van de al lang gedroomde update van de merkwebsite. Het verstevigen de employer branding. Heb jij scherp waar je voor staat en gaat?

4. Plannen maken voor straks

Business coach Dave Hollis zei recent: “In the rush to return to normal, use this time to consider which parts of normal are worth rushing back to.” Het is nu de tijd om je te bezinnen en je voor te bereiden op later. Heb je een campagne moeten uitstellen omdat hij in coronatijd niet meer passend was? Dan is nu het moment om na te denken over een herstartcampagne. Of kijk eens vooruit. Wat als je zou mogen dromen wat zou jij over een paar jaar ontwikkeld willen hebben? Een nieuw product op de markt, een nieuwe uitstraling, een strakker verhaal naar je doelgroepen, een krachtige positionering als aantrekkelijke werkgever…  Kun je daar nu al mee aan de slag? Om je ambitie waar te maken moet je misschien nu wel beginnen.

5. Blijf communiceren

Misschien wel de belangrijkste van dit rijtje; blijf communiceren! Laat je klanten zien dat je er bent. Dat je gewoon open bent, dat je slimme oplossingen hebt bedacht om je business draaiende te houden of dat je je klanten ook vanuit huis prima van dienst kunt zijn. Want juist nu is het de tijd om jezelf te laten zien en jouw verhaal te vertellen. Dus hup aan de slag met het schrijven van die social post of een mooie blog. Of nog beter een complete contentkalender voor de komende periode. Let wel even op wat je zegt en hoe je dat doet, want in tijden van crisis liggen communicatie uitingen onder een vergrootglas. Bepaal wie je wilt zijn in deze situatie.

Geïnspireerd? Dan kun je twee dingen doen:
1. Ga gewoon direct aan de slag of 2. Doe ons even een belletje, dan kijken we samen waar we jou mee kunnen helpen. Wij houden namelijk wel van een uitdaging! 

 

En ow ja….

Ben je toe aan een beetje extra kennis? Kijk dan alle sessies terug van Het Online Communicatie Event via www.hetonlinecommunicatieevent.nl