aarrow-animation-downarrow-background arrow-down arrow-left arrow-rightarrow-upcheck check chevronArtboard full half image_text Afbeelding + tekst image Afbeelding minusnotification-closepause-solidplay-arrow plusradio search-glass third Video bekijken

Daar ben je! Zo, na maanden keihard werken heb je het eindelijk laten zien. Jouw merk! De lancering was een succes. Nu is het natuurlijk superverleidelijk om even achterover te leunen. Maar juist nú wordt marketing cruciaal. De aandacht vasthouden, continu zorgen voor zichtbaarheid, jouw identiteit laden. Eigenlijk begint het echte en langdurige werk nu pas. Zucht? Nee, joh. Nu wordt het (nog) leuk(er)!

Per dag krijgen we 3000 marketing-boodschappen binnen

Je hebt gezorgd voor flinke bekendheid. Hopelijk heeft het je direct al wat mooie leads of opdrachten opgeleverd. Super! Maar mensen vergeten snel. En dat is ook niet zo gek. Per dag krijgen we gemiddeld 3000 (!) marketingboodschappen binnen (StoryBrand). Dus stop jij met marketing na je BIG BANG? Dikke kans dat je vergeten wordt. Zonde natuurlijk.

Marketingstrategie en -plan

Zichtbaar zijn en blijven begint met een goede strategie en een sterk plan. In je marketingstrategie bepaal je jouw koers op de lange termijn. Wat wil je bereiken? Er staat informatie in over je doelgroep en o.a. hun behoeften en interesses. Maar ook een marktanalyse en een aanpak voor hoe je jouw doelgroep bereikt. Tactiek, de manier van verspreiden en de vorm: content. Een echt strijdplan! Van daaruit maak je een marketingplan. Met concrete acties verwerkt in een planning. Dit zorgt ervoor dat je jouw doelen haalt. Check!

Contentstrategie

Content is de vorm waarin je boodschap zit verpakt. Dit kan van alles zijn. Denk aan fotografie en beeld, infographics, video’s, abri’s of een podcast. Hoe je jouw boodschap overbrengt bepaalt voor een groot deel hoe deze overkomt. Denk goed na wat bij jouw merk, doelgroep en boodschap past. Storytelling is een krachtige manier om je verhaal te vertellen. Maar ook een serie (van blogs bijvoorbeeld in combi met korte video’s, zoals wij nu). Dit leg je vast in een contentstrategie en is onderdeel van je marketingstrategie.

Bouwen aan vertrouwen

Een sterk merk is gebaseerd op vertrouwen. En dat komt niet van de een op de andere dag. Marketing helpt je om jouw merk te positioneren als betrouwbaar én geloofwaardig. Door informatie te delen die in ieder geval consistent, relevant en waardevol is. Zo vergroot je het vertrouwen van je doelgroep.  

Klanten houden

Als je klanten aan je gebonden hebt, wil je ze natuurlijk houden! Marketing is dus niet alleen gericht op potentiële klanten. Maar ook op je bestaande. Blijf relevant voor hen, geef ze beetjes van jezelf. Gratis informatie of tips, meedenken of een leuk event bijvoorbeeld.

Merk APK

Onderhoud plegen

En net als je auto elk jaar naar de APK moet, moeten merken ook zo nu en dan inchecken bij zichzelf. Hoe staan we ervoor? Wat hebben we bereikt? Zijn onze waarden zicht- en voelbaar in alles wat we doen? Hoe komen we over? Klopt alles nog? En ben je nou járen verder en past ’t niet meer? Kijk dan opnieuw kritisch naar jezelf!

 

Goed, gelukkig is het bouwen nog niet voorbij. Je verhaal vertellen, er is niks leuker dan dat! Wel moet je daar goed over nadenken en er tijd voor vrijmaken. Tijd om gezien te worden en te blijven. Hulp nodig? Dan zijn wij er natuurlijk!

Dit is een test
Video bekijken
Bekijk case
Bekijk bericht
Bekijk pagina
Google maps