Plannen maken voor straks
Een logisch vervolg op het bouwen aan je merk. Plannen maken voor straks! Want, kun je alvast werken aan een knallende comeback? Wil je terugkomen met een vette campagne? Hoe ziet jouw product er straks uit?
Het is belangrijk om vooruit te blijven denken. Hoe kunnen we optimaal gebruik maken van de komende periode? Met een aantal klanten gingen we ook met deze vraag aan de slag!
Case 1: Terra Nova
Zo kwam onze klant Terra Nova Vechtdal, een luxe groepsaccommodatie tot 30 personen, met de volgende vraag bij ons: Ik mag de komende tijd nog niet open. Wat kunnen we nu doen? En wat moeten we straks doen als we wel weer open kunnen?
Oplossing: Samen hebben we nagedacht over de verschillende opties. We hebben geholpen met de communicatie richting de gasten die niet mochten komen, de website zo actueel mogelijk gehouden en een plan gemaakt voor als ze weer gasten mochten ontvangen. Op het moment dat we hoorden dat ze weer open mochten, zijn we een onlinecampagne gestart. We wilden die weekenden weer vol krijgen! Zo zijn we een onlinecampagne gestart op Facebook, waar het grootste gedeelte van hun klanten zit.
Resultaat? Volgeboekte weekenden tot eind september! En dat met een budget van maar €50,-! Daarna zijn we direct een campagne gestart om ook de midweken vol te krijgen. En binnenkort starten we met een LinkedIncampagne, om ook de zakelijke markt te benaderen. Alles met kleine budgetten, maar ontzettend effectief!
Case 2: Rawinso
Een ander mooi voorbeeld is onze klant Rawinso. Een bedrijf dat er heel bewust voor koos om juist in deze tijd extra aandacht te besteden aan haar merk. En zich ook goed beseft dat het merk moet staan als een bus.
Met Rawinso kun je regenwater makkelijk hergebruiken. Ze bieden startpakketten voor de doe-het-zelver, innovatieve systemen voor de duurzame tuinliefhebber én praktische oplossingen en adviezen voor ondernemers en overheid.
Vraag: Hoe zetten we de basis van ons merk nog strakker neer?
Oplossing: We zijn ons gaan verdiepen klantprofielen. Hoe ziet de klant van Rawinso eruit? Hoe gaat het aankoopproces? Waar of wat zijn momenten waar Rawinso bij die doelgroepen in aanmerking kan komen? We hebben zo nieuwe doelgroepen in kaart gebracht, door deskresearch en interviews met mogelijke afnemers. Daaruit hebben we buyer persona’s gemaakt en customer journey met betrekking tot producten van Rawinso.
Resultaat? Een basis voor doelgerichte marketingplannen door de kennis van klantprofielen en buyer persona’s. Plannen voor later!
En nu jij! Hoe zit het met jouw dromen en plannen? Kun jij plannen maken voor straks?