aarrow-animation-downarrow-background arrow-down arrow-left arrow-rightarrow-upcheck check chevronArtboard full half image_text Afbeelding + tekst image Afbeelding minusnotification-closepause-solidplay-arrow plusradio search-glass third Video bekijken

“Mam, ik wil naar

deze school!”

Klant
De Nieuwe Veste
Uitdaging
Hoe onderscheiden wij ons als middelbare school in deze regio?
Oplossing

Regionaal opvallen

Als je voortgezet onderwijs in de regio Hardenberg, Coevorden en omstreken zegt, zeg je De Nieuwe Veste. Een kleinschalige openbare school waar je kunt leren op een manier die bij jou past. Want iedereen is anders. En daar is ruimte voor bij De Nieuwe Veste. Je mag hier gewoon jezelf zijn! Wat heerlijk.

Die boodschap wilde de school verspreiden in een wervingscampagne voor nieuwe leerlingen. 

Leren op jouw manier

Het verhaal van De Nieuwe Veste staat als een huis. Leren op een manier die bij je past. Iedereen is anders en daar is aandacht voor. Ze vroegen onze hulp om die boodschap over te brengen op potentiële leerlingen in een toffe wervingscampagne.

Leerlingen interviewen

We zijn ons gaan verdiepen in de doelgroep. We spraken leerlingen die nu op de Nieuwe Veste zitten over de reden dat ze voor De Nieuwe Veste kozen. Daar kwam onder andere uit dat ze het kleinschalige heel fijn vinden en de ruimte die ze krijgen om hun talenten te ontwikkelen. Voor ons, naast het verhaal en wensen vanuit De Nieuwe Veste, voldoende input om mee aan de slag te gaan!

Thuiskomen bij De Nieuwe Veste

Het uitgangspunt van de campagne werd ‘thuis’. Bij De Nieuwe Veste kom je namelijk écht thuis. Het voelt als een warme huiskamer, maar dan met schoolborden en boeken. En geloof het of niet, ze hebben zelfs een echte huiskamer op school! Hoe cool is dat? In ’thuis’ komt het kleinschalige karakter terug en de ruimte voor individuele aandacht.

Shine bright like a diamond 

In fotografie wilden we leerlingen terug laten komen, maar niet in een standaard schoolsetting. We legden de focus op hun talenten. Want bij De Nieuwe Veste kun je zijn wie je bent en doen waar je gelukkig van wordt. Wat je talent ook is, het maakt niet uit. Bij De Nieuwe Veste krijg je alle ruimte om te groeien en te bloeien. De campagne kreeg een eigen uitstraling en beeldmerk binnen De Nieuwe Veste huisstijl. Het dakje boven Thuiskomen komt vanuit het logo. Herkenbaar, maar eigen!

“Zo tof om samen te werken met een middelbare school uit de regio. We zijn natuurlijk allemaal scholier geweest. Om dan weer in de huid van een tiener te kruipen is gaaf!”

Lindsay Dobbe-Ties, Marketingadviseur VILLA5

Zo ging ’t

We maakten een plan voor de verspreiding van de campagne. Met de juiste mix aan off- en online middelen. Een concreet en strategisch plan voor de inzet van middelen. En een heldere planning wanneer er wat ingezet moet worden. Het resultaat? Ramvolle open dagen!

Ook gezien worden met jouw campagne? 

Als één sterk merk naar buiten

Menso

Opfrissen huisstijl, copy concept en dit intern laden bij alle collega's
Stralen van Amsterdam tot Madrid

Solar Today

Ontwerppartner voor online en offline middelen
Dit is een test
Video bekijken
Bekijk case
Bekijk bericht
Bekijk pagina
Google maps