Vraag

Hoe rollen we onze merkstrategie intern en extern uit?

Oplossing

Ontwikkeling creatief concept en communicatieconcept, schrijven communicatie/marketingplan.

Resultaat

Stevige basis en vergrootte naamsbekendheid

Menso is een organisatie uit Emmen die voor een aantal gemeenten uit de regio verantwoordelijk is voor de uitvoering van de Leerplicht en Participatiewet. Menso stimuleert bedrijven om werkzoekenden in dienst te nemen, begeleidt personen die vallen onder de Participatiewet bij hun ontwikkeling naar werk of school en zorgt voor de handhaving van de leerplicht. 

Toen wij aanschoven was het merk Menso al in grote lijnen neergezet. De kernwaardenrespect, eenvoud en resultaatgericht waren vastgesteld, de doelgroepen waren benoemd en de huisstijl was gemaakt. Kortom: de basis was er, tijd om de volgende stappen te zetten! 

 

Creatief concept en communicatieconcept

Om de plannen goed uit te rollen, werd de huisstijl verder doorontwikkeld door onze vormgevers. We ontwikkelden een creatief concept voor Menso, waarin we de huidige huisstijl vertaalden naar een ontwerp voor allerlei middelen. En we maakten een communicatieconcept, een handleiding voor de manier van communicerenHiermee brachten we vorm en inhoud bij elkaar 

Een mooie basis, waar nog vele middelen op zijn uitgewerkt.