Hoe rollen we onze merkstrategie intern en extern uit?
Ontwikkeling creatief concept en communicatieconcept, schrijven communicatie/marketingplan.
Stevige basis en vergrootte naamsbekendheid
Menso is een organisatie uit Emmen die voor een aantal gemeenten uit de regio verantwoordelijk is voor de uitvoering van de Leerplicht en Participatiewet. Menso stimuleert bedrijven om werkzoekenden in dienst te nemen, begeleidt personen die vallen onder de Participatiewet bij hun ontwikkeling naar werk of school en zorgt voor de handhaving van de leerplicht.
Toen wij aanschoven was het merk Menso al in grote lijnen neergezet. De kernwaarden: respect, eenvoud en resultaatgericht waren vastgesteld, de doelgroepen waren benoemd en de huisstijl was gemaakt. Kortom: de basis was er, tijd om de volgende stappen te zetten!
Uitrollen van de merkstrategie intern én extern
Die mooie basis moet natuurlijk verteld en gedeeld worden. Zowel aan alle medewerkers als aan iedereen in de omgeving. Intern lag de focus op het versterken en uitrollen van de merkuitgangspunten en extern op het positioneren van Menso, het vertellen wie Menso is en wat het kan betekenen. We gingen in gesprek met interne sleutelfiguren en spraken met externe doelgroepen. Dit leverde een heldere situatieschets op en uitgangspunten voor verdere aanpak. We maakten een concreet intern en extern communicatieplan voor de komende periode.



Creatief concept en communicatieconcept
Om de plannen goed uit te rollen, werd de huisstijl verder doorontwikkeld door onze vormgevers. We ontwikkelden een creatief concept voor Menso, waarin we de huidige huisstijl vertaalden naar een ontwerp voor allerlei middelen. En we maakten een communicatieconcept, een handleiding voor de manier van communiceren. Hiermee brachten we vorm en inhoud bij elkaar!
Een mooie basis, waar nog vele middelen op zijn uitgewerkt.