We willen ons communicatie en creatief concept herijken en vervolgens intern in de organisatie beter laden. Maar hoe zorgen we ervoor dat alle medewerkers één verhaal en uitstraling naar buiten brengen?
• Aanscherpen communicatie en creatief concept
• Twee fysieke merk-workshops
• Interne e-learning
• Fysieke communicatiekaart
Een organisatie die zich consequent als één merk uitdraagt
Zodra je merk staat, is het belangrijk dat deze consequent uitgedragen wordt. Ook door alle medewerkers. Eén lijn in communicatie en uitstraling. Maar hoe zorg je daarvoor? Met die uitdaging hebben we Menso geholpen!
Opfrissen huisstijl en communicatieconcept
We zijn begonnen met het opfrissen van de huisstijl en het communicatieconcept (hoe het merk praat). Deze documenten waren in 2018 vastgelegd en toe aan vernieuwing! In een sessie hebben we samen gekeken naar wat nog past bij Menso en wat inmiddels beter kan.
Collega’s meenemen: workshops, e-learning en communicatiekaart
Nadat het opfrissen van de huisstijl en het communicatieconcept is aandacht besteed aan het betrekken van medewerkers. Hoe zorgen we dat iedereen weet hoe Menso eruitziet en dat ook communiceert als Menso?
We organiseerde twee fysieke workshops, een interne e-learning en geprinte communicatiekaart.
Workshops: Het merk Menso
In twee groepen van +/- 10 medewerkers gaven we een fysieke workshop over het merk Menso. We gaven het belang mee van één merkbeleving naar buiten. En dat dit bestaat uit verschillende lagen: een merk is namelijk meer dan alleen een logo. Het visuele aspect (hoe je eruitziet), het verbale aspect (hoe je praat) en de brand experience (hoe je je gedraagt) dragen allemaal bij aan hoe een merk overkomt. In de workshop hebben we het merk behandeld (waar gaan en staan we voor), het communicatieconcept (hoe praten we) en de huisstijl (hoe zien we eruit). In werkvormen bespraken we welk gedrag past bij Menso en hoe we als Menso communiceren.
E-learning
Naast de fysieke workshops, hebben we vanuit een bestaande tool binnen Menso een e-learning ontwikkeld. Deze e-learning is voor de hele organisatie te doen. Waarin het belang van een sterk merk en marketing wordt uitgelegd, het merkverhaal van Menso wordt gepresenteerd, de visuele uitstraling en de uitleg daarbij en hoe we als Menso communiceren.


Communicatiekaart
Als afsluiter kreeg iedereen na afronding van de workshop of het volgen van de e-learning een communicatiekaart. Daarin staat kort en bondig hoe Menso communiceert. Handig om er snel bij te pakken!
