Vraag

Hoe zetten we de basis van ons merk nog strakker neer? 

Oplossing

Verdiepen in klantprofielen.

Resultaat

Heldere buyer persona’s en customer journey’s, waarop nu doelgerichte marketingcampagnes ingezet worden!

Lange perioden van droogte en hittegolven komen steeds vaker voor. Stortbuien met veel water zorgen voor overlast. Al dat regenwater, daar moeten én kunnen we iets mee. Koppel het af, infiltreer en gebruik het weer! Dat kan allemaal met RawinsoRawinso verkoopt innovatieve oplossingen voor het opvangen, transporteren, zuiveren, infiltreren en hergebruiken van regenwater. Dat is slim! 💧 

Investeren in crisistijd

In coronatijd een stapje terug doen óf juist investeren? Onze klant Rawinso koos er heel bewust voor om juist in deze tijd extra aandacht te besteden aan haar merk. Juist in deze tijd is het belangrijk dat het merk staat als een huis!  

Rawinso en haar klanten

Met Rawinso kun je regenwater makkelijk hergebruiken. Ze bieden startpakketten voor de doe-het-zelver, innovatieve systemen voor de duurzame tuinliefhebber én praktische oplossingen en adviezen voor ondernemers en overheid. Máár wie zijn nu eigenlijk de klanten van Rawinso? Hoe komen ze in aanraking met Rawinso? En welk moment is daar het meest geschikt voor? Allemaal vragen waar Rawinso antwoorden op wil.  

Klantprofielen

We zijn ons gaan verdiepen in klantprofielen. Hoe ziet de klant van Rawinso eruit? Hoe gaat het aankoopproces? Waar of wat zijn momenten waar Rawinso bij die doelgroepen in aanmerking kan komen?  

We hebben voor Rawinso doelgroepen in kaart gebracht, door deskresearch en interviews met mogelijke afnemers. Vanuit daar hebben we in een gaaf ontwerp buyer persona’s en customer journey opgesteld met betrekking tot producten van Rawinso. Die kennis gebruikt Rawinso nu om doelgerichte marketingplannen te maken en campagnes in te richten waarin ze dus extra snel raken.  

Tip van flip: Ga juist in deze tijd niet op de handrem, maar door!