aarrow-animation-downarrow-background arrow-down arrow-left arrow-rightarrow-upcheck check chevronArtboard full half image_text Afbeelding + tekst image Afbeelding minusnotification-closepause-solidplay-arrow plusradio search-glass third Video bekijken
mail Contact

The power of ‘Positioneren en co-creëren’

Klant
EnergyStock
Uitdaging
Een onderscheidende positionering en merkidentiteit ontwikkelen.

GasUnie-dochter EnergyStock, eigenaar van de snelste gasopslag faciliteit ter wereld, vroeg ons om samen de positioneringstichting te bepalen. Een co-creatie met het marketing en commerciële team van EnergyStock. Zelf hadden ze al goed nagedacht over bijvoorbeeld de kernwaarden. Samen hebben we daar betekenis aangegeven en dankzij verschillende inspirerende werksessies kwamen we als snel tot denkrichtingen en uiteindelijk een positioneringsrichting.

Wat nu?

De volgende stap was een merkverhaal waarmee EnergyStock zich echt onderscheidt. Een verhaal die de concurrentievoordelen goed vertolkt maar waarin ook de gekozen merkwaarden, het karakter en de missie verwerkt zijn. Bovendien een verhaal die de juiste snaar raakt.

Van positionering naar creatie

Van de positioneringsrichting en het krachtige merkverhaal mochten we de volgende stap zetten naar een creatief concept. Ook deze stap hebben we gezet in nauwe samenwerking met het team van EnergyStock en Gasunie. In een creatieve werksessie bespraken we de wensen en kaders voor de uitstraling, maar ook het gevoel dat de copy moest opwekken. We mochten immers ook aan de slag met de ultieme belichaming van de merkbelofte, de pay-off.

We kwamen samen tot: The power of flexibility. Een mooi vertaling van de flexibiliteitsdiensten die EnergyStock biedt. Maar ook van de voordelen  en de cruciale rol van deze snelle gasopslagfaciliteit. Dag of nacht, regen of zonneschijn, pieken en dalen, EnergyStock is er. Dat is de kracht van flexibiliteit. Voor de visuele identiteit lieten we ons o.a. inspireren door de ondergrondse zogeheten cavernes van EnergyStock. We creëerden vormentaal bestaande uit kleurbanen en- vlakken die meer zijn dan een mooi plaatje. Een visuele identiteit die een mooie eenheid vormt met het beeldmerk en de copy.

“De gedachte achter de ondersteunende kleuren vonden we erg sterk. Voorheen gebruikten we alleen lichtblauw, maar dankzij jullie voorstel hebben we nu veel meer vormgevingsmogelijkheden. De gele (geelgroene) kleur voor duurzaamheid vinden we xorigineel — geen standaard groen, maar nét even anders. In combinatie met de ronde vormen voelt ons merk fris aan, zonder dat we iets hebben ingeleverd op herkenbaarheid.”

–  Mick Ordelman, EnergyStock

De boer op!

Nu het merk staat als een huis, mochten we aan de slag met de presentatie. Van PowerPoint templates, brochures tot de belettering van de busjes van EnergyStock.

Bij VILLA5 werken we graag nauw samen met de klant, zo komen we tot positioneringsrichting en een visuele identiteit die onderscheidend is  en perfect past bij de organisatie.

Leonie rechts

Handjes tekort?

Als één sterk merk naar buiten

Menso

Opfrissen huisstijl, copy concept en dit intern laden bij alle collega's
Bekijk cases
Dit is een test
Video bekijken
Bekijk case
Bekijk bericht
Bekijk pagina
Google maps