aarrow-animation-downarrow-background arrow-down arrow-left arrow-rightarrow-upcheck check chevronArtboard full half image_text Afbeelding + tekst image Afbeelding minusnotification-closepause-solidplay-arrow plusradio search-glass third Video bekijken

Be Oliv: van visie naar sterk merk

Klant
Be Oliv
Uitdaging
Hoe zorgen we ervoor dat onze visie terugkomt in ons merk?

Met een scherpe nieuwe visie was het tijd voor een frisse identiteit. Arjen en Anja, ervaren ondernemers in verzuimadvies en -beleid, wilden hun visie omzetten in een krachtig verhaal, een nieuwe naam en een passende uitstraling. Onze taak? Dat realiseren! 

Alles in balans 

De visie bestond uit een unieke aanpak gericht op iemands situatie en levensfase. Met focus op duurzame inzetbaarheid en preventie, waarin balans centraal staat. Een medewerker die in balans is, voelt zich gelukkiger, is gemotiveerder en blijft dat ook. Door in te spelen op levensfasen en de bijbehorende uitdagingen tijdig te bespreken, helpen ze werknemers sterk in hun schoenen te staan. Het resultaat? Een gezonde organisatie met minder verzuim.

Wees Oliv

Visuele uitstraling

Deze visie vormde de basis voor de naam en identiteit. Be Oliv is meer dan een naam; het is een uitnodiging. ‘Oliv’ verwijst naar de olijfboom: krachtig, flexibel en in balans. Een symbool van groei en veerkracht. Wees Oliv.

Met de olijfboom, menselijkheid en beweging als basis ontwierpen we een passende stijl. Het gekantelde olijfblad in het woordmerk straalt dynamiek en groei uit en het herhalend gebruik van ronde vormen die in verschillende richtingen wijzen staan voor de verschillende levensfases waar werknemers zich in kunnen bevinden. Met een aardekleurig olijfgroen en een contrasterend paars, ondersteund door warme zandtinten, is een organisch palet gebouwd dat de rust uitstraalt die Be Oliv bij werknemers en werkgevers verzorgt.

De stijl is daarna doorvertaald naar hulpmiddelen die Be Oliv gebruikt om haar verhaal en stapsgewijze aanpak te vertellen.
“VILLA5 is een leuk, enthousiast en inspirerend team. Je wordt gezien, gehoord en gevoeld. Heel fijn. Met het eindproduct zijn we meer dan blij!” 

Website als digitaal verlengstuk

De nieuwe website is het digitale visitekaartje van Be Oliv. Wij zorgden voor een heldere positionering, pakkende teksten en een toegankelijk ontwerp. Bezoekers begrijpen in één oogopslag wat Be Oliv doet, waar ze voor staan en wat hen onderscheidt. 

 

Herkenbaar eigen

Be Oliv heeft nu een merk dat hun visie krachtig vertelt. Klanten, collega’s en nieuwe medewerkers herkennen zich in het verhaal en voelen zich aangesproken. 

Inspireren

Een perfect voorbeeld van hoe een sterke visie, gecombineerd met een doordachte strategie, een merk creëert dat klopt—en blijft inspireren, voor zowel klanten als medewerkers. 

Wil je ook inspireren?

Als één sterk merk naar buiten

Menso

Opfrissen huisstijl, copy concept en dit intern laden bij alle collega's
Stralen van Amsterdam tot Madrid

Solar Today

Ontwerppartner voor online en offline middelen
Dit is een test
Video bekijken
Bekijk case
Bekijk bericht
Bekijk pagina
Google maps