De Trans is een zorginstelling voor gehandicaptenzorg in Drenthe. Ze zijn hard op zoek naar personeel en dat is een flinke uitdaging. Door schaarste op de arbeidsmarkt is het vinden van zorgpersoneel lastig. Daarbij is De Trans een aantal keer negatief in het nieuws geweest. Inmiddels is de organisatie flink in ontwikkeling, ze willen vernieuwen. En daar hebben ze mensen voor nodig! Die nieuwe collega’s willen ze graag vinden én behouden. Maar daar moet je als werkgever wel wat voor doen.
We zoeken veel nieuwe collega’s. Kunnen jullie ons helpen met een aantrekkelijke wervingscampagne?
Werkgeversmerk en campagneconcept en -plan!
Opvallende wervingscampagne met unieke boodschap en uitstraling
Dus, werk aan de winkel! De Trans vroeg ons een aantrekkelijke arbeidsmarktcampagne te bedenken, op te zetten en uit te voeren.
Stap 1: werkgeversmerk en een heldere boodschap
Voor een goede campagne is het belangrijk om helder te hebben wat je wil vertellen. Jouw verhaal als werkgever. Daarom zijn we gestart met een werkgeversmerk voor De Trans. Wie zijn jullie als werkgever en wat maakt jullie uniek? Door sessies met communicatie, HR en managementleden en aparte interviews met collega’s uit allerlei afdelingen hebben we een werkgeversmerk neergezet. Met daarin:
- Associatienetwerk
- Werkgeverswaarden
- Werkgeverskwaliteiten
- Unique Buying Points (wat heeft De Trans te bieden en waarom willen mensen voor de organisatie werken?)
- Werkgevers verhaal (corporate story)
Een heldere positionering en sterk eigen verhaal:
Laat De Trans jouw zorg zijn!
Overkoepelende uitkomst sessies en interviews:
De Trans is in ontwikkeling, we zoeken mensen die willen veranderen en actief mee willen denken over onze zorg. Daar is binnen De Trans ook ruimte voor.
Stap 2: doelgroepen in kaart en buyer persona’s
Nadat het verhaal stond hebben we de doelgroepen voor de campagne in kaart gebracht. Welke mensen willen we werven? Wat weten we van hen, waar zitten ze en wat speelt er bij hen? We hebben vier persona’s uitgewerkt met daarin: demografische gegevens, achtergrond, opleidings- en ervaringsniveau, karaktereigenschappen, interesses en triggers.

Stap 3: campagneplan en -concept
Vanuit de strategie, doelgroepen en campagnedoelstellingen konden we een goed campagneplan (hoe bereiken we de doelgroepen) en uniek concept (wat zeggen we en hoe ziet het eruit) creëren.
Het concept: De Trans zoekt friskijkers! Met gehele eigen look en feel. In de advertenties zijn echte collega’s gebruikt.
Laat die friskijkers maar komen ;)

