De goede naam van Van Lenthe moet sterker worden, steviger. Het moet voor de klant concreter worden wat ze van ons kunnen verwachten. We willen een nieuwe website.
Merkstrategie, communicatieconcept en creatief concept.
Stevige basis voor het merk en communicatie, plus een nieuw jasje!
We zaten met een aantal heren Van Lenthe Dalfsen om tafel. “De goede naam Van Lenthe moet sterker worden, steviger. Het moet voor de klant concreter worden wat ze van ons kunnen verwachten.” De mannen wilden een nieuwe website. Of wij iets voor ze konden betekenen. Natuurlijk!
Het begint niet bij een website
Een goede en stevige naam, of een sterk merk, begint niet bij een website. Het begint bij het begin. Heb je scherp waar je voor gaat en staat? Is de basis op orde? Zonder die basis is het formuleren van sterke boodschappen heel lastig.
De basis op orde
Daarom begonnen we met het straktrekken van de basis. Wie is Van Lenthe Dalfsen en waar zijn jullie goed in? Na een creatieve sessie met de heren van Van Lenthe Dalfsen hebben we het merk fris en strak neergezet. Deze nieuwe basis presenteerden we in een handig en praktisch merkdocument. De basis van Van Lenthe Dalfsen met een duidelijk positionering en herkenbaar karakter.

Tone of voice
En dan staat het merk. Het karakter. Maar hoe communiceer je dat unieke karakter met de buitenwereld? Wat past bij jullie? We vertaalden het merkprofiel naar een communicatieconcept. Communiceren als Van Lenthe Dalfsen. Een houvast voor alle communicatie. No-nonsense, stoer en praktisch met passende quotes & een krachtige corporate story. “Je kunt maar één keer goed beginnen, wij weten hoe.”
De frisse look
Ook pakten we de buitenkant aan. Van Lenthe kreeg een nieuw jasje! In eerste instantie niet de vraag, maar Daan kon het niet laten om zijn inspiratie voor een frisse look te delen met de mannen. Het resultaat vonden ze zo tof, dat we het verder mochten uitwerken! Er kwam een nieuw logo en huisstijl.

