aarrow-animation-downarrow-background arrow-down arrow-left arrow-rightarrow-upcheck check chevronArtboard full half image_text Afbeelding + tekst image Afbeelding minusnotification-closepause-solidplay-arrow plusradio search-glass third Video bekijken

Vind je vonk! In Twenterand.

Klant
Gemeente Twenterand
Uitdaging
Hoe bereiken we meer mensen met onze vacatures? Die ook de stap zetten om te solliciteren?
Oplossing

Elke organisatie heeft een eigen verhaal. Een corporate verhaal én een werkgeversverhaal. Want elke organisatie heeft een eigen kijk op werkgeverschap, er werken andere mensen en er heerst een andere cultuur. Naar dat verhaal was de Gemeente Twenterand op zoek.

Werkgeversmerk bouwen

Samen met medewerkers gingen we op zoek naar de unieke belofte van de gemeente. Waar staan en gaan we voor als werkgever? En wie past daarbij? Met een boel input gingen we naar de tekentafel. We creëerden een werkgeversprofiel en verhaal in spoken word. Een uniek middel om je verhaal te laten vertellen door medewerkers!

LUISTER HET VERHAAL

vonk (de; v(m))

1 vuurdeeltje, stukje gloeiend materiaal: de vonk sloeg over (a) anderen werden ook enthousiast; (b) de ander werd ook verliefd.

Campagne-concept:

Vind je vonk

Eén rode draad kwam al snel naar voren: een vonk. Want Twenterand ligt op de rand van Twente. Tussen grote gemeenten in. En op de rand, daar gebeurt wat. Daar zit beweging. Daar schuurt het. Zoals stenen tegen elkaar aan schuren. Er ontstaat een vonk. Ja, die vind je alleen bij de gemeente Twenterand.

 

Een vonk werd het centrale woord van de campagne. Een gouden glinstering, aan de rand van Twente. Een vonkje kan iets heel kleins zijn. Maar ook uitgroeien tot iets groots, zoals werkgeluk. Met de campagne dagen we werkzoekenden uit om op zoek te gaan naar zijn of haar vonk bij de Gemeente Twenterand!

Gezien worden als werkgever

Intern en extern. We stelden een plan op voor het neerzetten van het werkgeversmerk, intern en extern. Met teasers en een knallend intern event zorgden we ervoor dat medewerkers zich verbonden voelden. Ook kregen ze een eigen gezicht in de campagne. Met rake content vol vonkjes en een unieke en eigen werkenbij site is de campagne live. Een plek waar een werkzoekende de uniekheid van de gemeente beleeft. En misschien wel zijn of haar vonk vindt…

Uitstraling

De basis is de vorm van de Gemeente Twenterand. De plek waar je je vonk kunt vinden. Deze vorm komt terug als stijlelement.

Gemeente Twenterand ligt op de rand tussen twee grote gemeentes, het woord zegt het al. Dit hebben we letterlijk doorvertaald. Of was het je nog niet opgevallen dat de tekst wel heel links is uitgelijnd?

Kleur en fotografie

De kleuren zijn afgeleid van de vonk, het vuurdeeltje. Oranje, geel en roze. Natuurlijk zijn ook de bestaande huisstijlkleuren van de gemeente meegenomen in de campagne.

De fotografie is een belangrijk onderdeel van de stijl. De combinatie van portretfotografie en eigen werknemers zorgt ervoor dat het een persoonlijke en eerlijke campagne is. Trots op mijn werkplek, Gemeente Twenterand!

Ook zo’n succesvolle campagne draaien?

Het unieke eilandgevoel, dichterbij dan je denkt

Koopmans

Naam, logo, huisstijl en campagne voor de verkoop van nieuwbouw
"Mam, ik wil naar deze school"

De Nieuwe Veste

Een opvallende campagne om leerlingen aan te trekken
Ontdek jij alles over De Groote Scheere?

De Groote Scheere

Verhalen maken en het ontwerp
Dit is een test
Video bekijken
Bekijk case
Bekijk bericht
Bekijk pagina
Google maps