Hoe brengen we verschillende merken samen tot één Kendis?
Uitwerken merkstrategie en creatief en communicatieconcept.
Een heldere positionering en passende uitstraling voor het nieuwe Kendis
Een heldere positionering en een passende uitstraling voor het nieuwe Kendis.
Kendis, Phonedata, DocControl en MFP werkten achter de schermen al tijden samen. Alleen naar buiten toe waren het verschillende merken en bedrijven. Kendis wilden deze merken samenbrengen. Maar hoe zorg je dan voor een duidelijk verhaal?
Op zoek naar de kern
Het samengevoegde bedrijf zou samen een full-servicepakket IT-pakket gaan bieden. De uitdaging van een sterk merk start op strategisch niveau. Welke positionering kies je? Welk profiel past bij het ‘nieuwe’ Kendis en wat is het onderscheidende verhaal? In interactieve en strategische sessies vroegen we het management van Kendis het hemd van het lijf. Op zoek naar die kern, het verhaal van Kendis. Het resultaat: een merkstrategie met stevige positionering.
Hoe communiceert Kendis?
De basis staat, maar hoe zorg je dat het verhaal goed verteld wordt? Kortom hoe praat je merk–waardig? In het communicatieconcept maakten wij een doorvertaling van het merk in tone-of-voice, communicatieboodschappen, contentstijlen en een vernieuwende pay-off: Digitale oplossers.



Een passend jasje
Op basis van de merkstrategie en het communicatieconcept gingen onze vormgevers aan de slag met het creatief concept. Zorgen voor een passend jasje voor het nieuwe Kendis! Een visuele identiteit die het merkverhaal uitdraagt. Eerst een passend logo en huisstijl en daarna volgde het design voor de website, social media, bedrijfskleding en auto’s.
