Vraag

Kunnen jullie ons helpen om de nieuwe uitvoeringsorganisatie goed neer te zetten en herkenbaar te maken?

Oplossing

Merkpositionering, naamgeving, logo + huisstijlontwikkeling en lanceringsplan

Resultaat

Ontpooj Helder verhaal, passende naam en visuele identiteit

Een best passende plek voor iedereen

Ontplooj helpt mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt met het vinden van werk. Waar het kan bij reguliere werkgevers, waar nodig in een veilige omgeving.

Op basis van twee werksessies met mensen van de nieuwe organisatie, zetten we de positionering neer van het nieuwe merk. Dit bestond uit een merkprofiel, associatienetwerk, kernwaarden- en kwaliteiten en een krachtige corporate story. Wat de organisatie belooft? Een best passende plek voor iedereen. Door goed te luisteren en te kijken naar wat mensen wél kunnen, in plaats van hun beperking. Ontplooj heeft oog voor jou.

Ontplooj verkeerd gespeld? Nope!

Voor de nieuwe organisatie stelden we een drietal namen voor. De werkgroep en wethouder mochten kiezen. Het werd: Ontplooj. De naam heeft een duidelijke link naar wát de organisatie doet. Mensen helpen ontwikkelen/ontplooien.

Ontplooj wordt bewust geschreven met een j. De j staat voor uniciteit. De “j” van “jou”. Maar ook de enige letter in het alfabet, die in kapitalen ‘J’ de andere kant op staat. Een unieke letter die perfect past bij een organisatie die kijkt naar de unieke talenten van mensen.

Websiteontwerp en uitrol middelen

Het visuele concept rolden we uit in verschillende middelen en een websiteontwerp. Die website staat inmiddels live. Neem een kijkje! www.ontplooj.nl

Introductie nieuwe verhaal en logo

Voor de medewerkers van Ontplooj (voormalige Soweco) was de overgang natuurlijk spannend. Al jaren werkten ze voor Soweco, die naam voelde vertrouwd. Ook ging er een lange tijd en soms onzekere tijd vooraf aan de overgang. Het was dus belangrijk dat Ontplooj direct een positieve lading zou krijgen. Een frisse, nieuwe start. Hier hebben we over meegedacht. De lancering is groots aangepakt, met een optreden van Willem Gunneman, een Ontplooj-lied en een animatievideo, ingesproken door de medewerkers zelf, waarin het logo werd onthuld. Een groot succes!

Twee medewerkers drukken op de lanceringsknop
Heldere positionering nodig? Of een passende visuele identiteit (logo en huisstijl)? Bel of mail ons!
< Ga terug naar alle cases