Een nieuwe organisatie betekent een nieuwe identiteit. En bij een nieuwe identiteit hoort een passende uitstraling. Wij creëerden een logo en bijpassende huisstijl voor Aveco de Bondt.
Vier van onze merken zijn samengegaan en vormen nu één merk: Aveco de Bondt. Kunnen jullie ons helpen met een passende nieuwe visuele identiteit en omzetten van al onze middelen?
Ontwikkeling logo en huisstijl (creatief concept) en uitrol marketing- en communicatiemiddelen.
Logo en huisstijl, passend bij de nieuwe identiteit.
Samen verder, samen sterker
Aveco de Bondt is een onafhankelijk bureau dat ontwerpt, onderzoekt en adviseert. Ze bieden ingenieursdiensten aan voor overheidsinstanties en bedrijven. Voor 1 november dit jaar, had het bedrijf een aantal dochterondernemingen: Wareco, Primum en C5S. Allemaal met een eigen specialisatie. Wareco richtte zich op water, bodem en ondergrond, Primum op duurzaamheid en C5S op stedenbouw. Vanaf 1 november dit jaar zijn deze merken samengegaan en vormen ze met Aveco de Bondt één sterke organisatie en dus 1 merk. De krachten gebundeld. Er lag een nieuwe strategie, met een gezamenlijke missie en visie. En dat vroeg om een passende, gezamenlijke identiteit. Aveco de Bondt vroeg ons hen hierbij te helpen.

Uitgangspunten nieuwe visuele identiteit
Van vier merken naar één. Dat betekent wel wat, ook voor een logo en huisstijl. Tijdens een van de creatieve uitvraagsessies werd een pay-off bedacht: verbindt en creëert. Dat vormde een belangrijk uitgangspunt voor de nieuwe visuele identiteit. Verbinding en creatie. Andere belangrijke uitgangspunten voor de visuele identiteit:
- Alle merken met hun expertise moeten een plek kregen
- Het moet diversiteit uitstralen
- Kleurrijker
- Het zou mooi zijn als de nieuwe huisstijl een lichte knipoog heeft naar het oude logo van Aveco de Bondt
Genoeg input. Wij gingen aan de slag!
Ontwikkeling visuele identiteit: logo en huisstijl
Bij de ontwikkeling van de nieuwe stijl hebben we het oude logo als uitgangspunt gebruikt. De vorm die ontstaat tussen de elementen uit het oude beeldmerk, vormt de basis voor het nieuwe beeldmerk. Dit nieuwe beeldmerk bestaat uit haken die samen voor verbinding zorgen. Elke haak heeft een andere kleur, wat de diversiteit aan expertises binnen Aveco de Bondt verbeeldt. Hiernaast zie je hoe het nieuwe logo is ontstaan.
De huisstijl
Nadat het logo stond hebben we de huisstijl verder uitgewerkt, bestaande uit stijlelementen, toepassing van de haken en kleuren, fonts, iconen en een concept voor fotografie. Ook kreeg de pay-off een speciale uitstraling.



Animatievideo: onthulling logo
Voor medewerkers, klanten en relaties maakten we een animatievideo voor de onthulling van het nieuwe logo. In die video werd duidelijk dat alle vier de oude merken onderdeel zijn geworden van de nieuwe stijl.