Vraag

We willen gauw van start met de vakschool en het initiatief stevig neerzetten. Kunnen jullie ons helpen?

Oplossing

Positioneringstraject, ontwikkeling logo, copy concept en creatief concept. Promotie voor de open dag.

Resultaat

Een heldere positionering als praktijkopleider en kennishub en een eigentijdse uitstraling.

Het stevig neerzetten van dit nieuwe initiatief

Bij een nieuw initiatief is het altijd even zoeken. Wat waar staan we met de vakschool? Hoe zetten we onszelf neer in relatie tot de regio? Hoe dragen we ons verhaal goed uit richting de verschillende stakeholders? En hoe richten we de marketing in? We starten met een positioneringstraject. Tijdens 2 interactieve sessies zijn we aan de slag gegaan. Op zoek naar het beeld dat past bij de vakschool.

De vakschool biedt een uniek opleidingsconcept. Enerzijds is de vakschool een mbo BBL-opleider voor de vrijetijdssector. Studenten werken en leren bij de aangesloten bedrijven en gaan één dag per week naar school. Aan de andere kant is de vakschool ook een kennishub voor aangesloten ondernemers en professionals in de sector waarbij gastvrij werkgeverschap een belangrijk speerpunt is. De gemene deler is dat de vakschool dit praktijkgericht aanvliegt en zich focust op het Vechtdal.

Copy

Alle onderdelen samen stralen gastvrijheid, verbinding en expertise uit. In de copy vergroten we dit en gebruiken we inspirerende en persoonlijke quotes van de aangesloten ondernemers en leerlingen. We passen een eigen tekstconcept toe voor koppen en oneliners. Deze eigen manier van schrijven bestaat uit 1 of 2 woorden die de aandacht trekken en (meestal) afgesloten met een uitroepteken. Gevolgd door een bevestigende of uitnodigende zin.

Tijd voor actie!

Het bovenstaande traject hebben we in korte tijd doorlopen, omdat er al een open dag voor mbo studenten voor de deur stond. We moesten dus relatief snel een aantal korte klappen maken. We gingen gauw aan de slag met de ontwikkeling van een website. De inrichting van social media en het delen van berichten voor de open dag. Promotiemateriaal voor de dag zelf in de vorm van roll-up banners en een flyer en een advertentie in de Toren.

 

Inmiddels is de open dag achter de rug en zijn we bezig om plannen te maken om de marketing van Vakschool 100% Gastvrij verder in te richten en het merk verder neer te zetten. Leuk!