Kunnen jullie ons helpen om ons concept in de markt te zetten?
Ontwikkelen van een eigen identiteit
Logo en huisstijl, corporate story en promotieplan
Wat is er lekkerder dan er even helemaal tussenuit? Een paar dagen de natuur in, een frisse neus halen, tot rust komen en van alles ontdekken en beleven? En stel dat je hierin volledig wordt ontzorgd en verblijft in een van mooiste natuurgebieden van Nederland?
De Vechtdal Natuur Experience
De Vechtdal Natuur Experience is een meerdaagse totaalbeleving in het Vechtdal. Gasten verblijven in een unieke accommodatie en met verschillende activiteiten ontdekken en beleven ze de omgeving. Dit meerdaagse arrangement is een samenwerking tussen verschillende groene partijen in het Vechtdal, met als doel om het natuurbewustzijn van bezoekers te vergroten en een grotere betrokkenheid te realiseren bij de natuurbescherming in het gebied. Een gaaf concept! Ons werd gevraagd om te helpen het concept in de markt te zetten, zodat iedereen de Vechtdal Natuur Experience herkent en kan boeken.
Eigen identiteit: corporate story, logo en huisstijl
Om de Vechtdal Natuur Experience (VNE) in de markt te zetten had het eerst een eigen identiteit nodig: een helder verhaal en een unieke, passende uitstraling. Daarvoor hebben we twee dingen gedaan:
- Creëren van korte merk hand-out en corporate story. Een heldere identiteit begint met een goede basis. Daarom zijn we begonnen met een merkprofiel en corporate story. In het profiel staat de wat, wie, waarom en hoe. Wat is de Vechtdal Natuur Experience? Van wie is het? En waarom moét iemand dit beleven? Ook hebben we daar richtlijnen beschreven voor de tone of voice. De corporate story beschrijft het verhaal van de Vechtdal Natuur Experience. Deze twee onderdelen hebben we samengevoegd in een bondige merk hand-out. Dit document vormt de basis voor de Vechtdal Natuur Experience en zorgt ervoor dat alle partners hetzelfde verhaal verkondigen.
- Ontwikkelen logo & huisstijl. Op basis van de merk hand-out en een aantal uitgangspunten hebben we een logo en huisstijl voor de Vechtdal Natuur Experience gemaakt. Stoer, avontuurlijk en ‘natuurlijk’. De stijl is gecreëerd op basis van de een bestaande stijl voor het Uitleefboek (een onderdeel van de Vechtdal Natuur Experience die we eerder hebben gemaakt). Vanuit de stijl hebben we een herkenbare haeder/banner gemaakt die alle partners op hun websites en in hun communicatie kunnen gebruiken.



Websiteteksten, lancering en promotie 2021
Nadat het verhaal, het logo en de stijl stonden hebben we websiteteksten gemaakt voor de landingspagina van de Vechtdal Natuur Experience. En daarbij een verkorte versie met doorlink voor de websitepagina’s van alle partners. Voor de lancering hebben we een digitale nieuwsbrief rondgestuurd, het bericht via kanalen van de partners verspreid en de pers ingelicht. Op dit moment (begin 2021) stromen de eerste boekingen binnen! In de loop van 2021 maken we een plan voor verdere promotie van het arrangement.
Benieuwd naar de website van de Vechtdal Natuur Experience? Bekijk ‘m hier.


Het Uitleefboek
Als onderdeel van de Vechtdal Natuur Experience hielpen we met de realisatie van Het Uitleefboek: een doe-boek voor echte avonturiers, jong én oud! Vol opdrachten langs bestaande wandelroutes of op mooie, stille locaties in het Vechtdal. We hielpen mee met het concept, deden de eindredactie en maakten het ontwerp. Benieuwd naar dit boekje? Lees er hier alles over!
