Expeditie Huisarts Vechtdal


De campagne Expeditie Huisarts Vechtdal is de avontuurlijke zoektocht van vier apotheekhoudende huisartsen naar nieuwe ondernemende collega’s om met elkaar de huisartsenzorg in het Vechtdal sterk te houden.

Expeditie Huisarts Vechtdal – Klaar voor de expeditie?


 

Uitdaging

Huisartsen zijn schaars en al helemaal in de plattelandsregio’s. Vier samenwerkende huisartsen uit Lutten, Slagharen, Gramsbergen en de Krim zijn op zoek naar ondernemende collega’s. Zij nemen de verantwoordelijkheid, want met elkaar willen ze de huisartsenzorg in het Vechtdal sterk houden. De nood is hoog, liever vandaag dan morgen verwelkomen zij nieuwe collega’s. Alleen… hoe krijg je die? Ze pakten het professioneel aan en vroegen ons om met samen een creatieve campagne op te starten. Aandacht en zichtbaarheid, kortom we gaan lawaai maken.

 

Oplossing

Eerst de vier huisartsen uit het Vechtdal in beeld. Wie zijn ze, hoe kijken ze naar de toekomst en waarom werken ze samen. In strategische sessies daagden wij ze uit. Wie zijn ze? Waar staan ze voor en gaan ze voor?  Hoe kijken ze naar  de huisartsenzorg in de regio? En wat maakt deze huisartsengroep interessant voor jonge huisartsen (in opleiding)?

Ook haalden wij informatie op van de andere kant en hielden een enquete onder huisartsen in opleiding. Wat zoeken zij in een toekomstige baan en hoe kijken ze naar de huisartsenzorg in de regio? En wat zijn belangrijke aspecten in de keuze voor een toekomstige baan? Deze input vormde de basis voor de merkstrategie, het communicatieplan en creatief concept. Het uitgangspunt was om via een uitgekiende strategie en een concrete aanpak de zichtbaarheid te vergroten. We ontwikkelden daarvoor de campagne ‘Expeditie Huisarts Vechtdal’. Een campagne die woorden als nuchterheid, platteland, samenwerken en ondernemen vertaald.

Met het communicatieplan als basis is de campagnestijl uitgewerkt en werd de wervingscampagne gestart.  Met een creatieve insteek ontwikkelden we middelen zoals een one-page website, werkten we de social media voor de campagne uit en regelden wij de nodige publiciteit.


Aanpak

      • Creatieve sessie
      • Merkstrategie
      • Marktonderzoek
      • Communicatieplan & creatief concept
      • Huisstijl & logo
      • Contentontwikkeling
      • Campagne uitvoering
      • Pers

 

Creaties