Expeditie Huisarts Vechtdal

Een creatieve campagne voor de zoektocht naar nieuwe huisartsen

 

Huisartsen zijn schaars en al helemaal in de plattelandsregio’s. Vier samenwerkende huisartsen uit Lutten, Slagharen, Gramsbergen en de Krim zijn op zoek naar ondernemende collega’s. De nood is hoog, liever vandaag dan morgen verwelkomen zij nieuwe collega’s. Alleen… hoe krijg je die? Ze pakten het professioneel aan en vroegen ons om een creatieve campagne op te starten.

Wij bedachten de campagne Expeditie Huisarts Vechtdal! Een avontuurlijke zoektocht van vier huisartsen naar nieuwe ondernemende collega’s.

In strategische sessies daagden we de huisartsen uit. Wie zijn ze? Waar staan ze voor en gaan ze voor?  Hoe kijken ze naar de huisartsenzorg in de regio? En wat maakt deze huisartsengroep interessant voor jonge huisartsen (in opleiding)? Ook haalden we informatie op van de andere kant, we hielden een enquête onder huisartsen in opleiding over hun wensen. Deze input vormde de basis voor de merkstrategie, het communicatieplan en creatief concept.

Nuchterheid, het platteland, samenwerken en ondernemen komen tot uiting in deze campagne. We ontwikkelden creatieve middelen zoals een one-page website, maakten uitgebreide campagne voor social media en we regelden de nodige publiciteit.

 

Maatwerk

      • Creatieve sessie
      • Concept en communicatieplan
      • Content
      • Creatie: logo, huisstijl en aandacht
      • Campagne
      • Cheffen

Creaties