aarrow-animation-downarrow-background arrow-down arrow-left arrow-rightarrow-upcheck check chevronArtboard full half image_text Afbeelding + tekst image Afbeelding minusnotification-closepause-solidplay-arrow plusradio search-glass third Video bekijken

Samen stappen zetten in marketing

Klant
Qredits
Uitdaging
Hoe geven we de ontwikkeling van onze nieuwe website een boost?

Qredits, dé businesspartner voor ondernemers in het midden- en kleinbedrijf. Een stichting zonder winstoogmerk met uniek totaalpakket van krediet, coaching, training en les- en onderwijsprogramma’s. Een ambitieuze organisatie, die stappen wilde zetten in marketing en wensen had voor een nieuwe website. Maar hier tijdelijk niet de mensen voor had.

De volgende stap in marketing met Marcella

Stappen zetten? Dat hoef je ons en Marcella geen twee keer te vragen. Marcella ging op gesprek en werd de tijdelijke collega van Qredits als senior marketingadviseur.

Qredits had verschillende ambities, waaronder een nieuwe website. Daarvoor stond er al een basis. Na een grondige analyse en verschillende interviews adviseerde Marcella om in plaats van vol gas vooruit juist een paar stappen terug te doen. Eerst het merk op orde brengen.

Stap 1: Een aangescherpte merkstrategie

Aan de slag! Het merk Qredits werd aangescherpt samen met directie en managers. Waar staat en gaat Qredits voor? Welke rol wil de organisatie pakken en wat zijn de ambities voor de toekomst?

  

Het resultaat: een scherp neergezet profiel waarin duidelijke keuzes zijn gemaakt. Met onder andere kernkwaliteiten, een heldere Why, propositie en een krachtig merkverhaal.

Qredits, dé businesspartner voor ondernemers. Wij geloven dat iedere (potentiële) ondernemer met de juiste support verder komt. Ondernemen begint bij Qredits!

Stap 2: Copy- en creatief concept

Qredits zet organisaties in beweging en zorgt voor resultaat. Dat, en het feit dat ondernemen continu bewegen is, vormen de kern van het creatief- en copy concept. Dit is hoe Qredits zichzelf presenteert aan de buitenwereld, in beeld en tekst. De bestaande pay-off is gebleven, want die klopt als een bus: Ondernemen begint bij Qredits.

In het concept voor Qredits staat de route van de ondernemer centraal. Want ondernemers zijn altijd in beweging. Die beweging start vaak met een wens, zoals ambities waar willen maken (de beginstap). Qredits helpt hen vervolgens (de oplossing), waardoor de ondernemer verder kan (het resultaat). Een doorlopende cyclus, waarin Qredits een belangrijke rol speelt.

De doorvertaling

Deze cyclus vertaalden we door naar unieke copy en een passende uitstraling. In koppen spreken we ondernemers aan op verschillende momenten in hun ondernemersroute. De koppen zijn te koppelen aan de pay-off. Zo laden we de pay-off maximaal:

  • Ambities waarmaken begint bij Qredits (beginstap)
  • Hulp om je bedrijf te starten begint bij Qredits (oplossing)
  • Jouw eigen bedrijf begint bij Qredits (resultaat)

Elke onderdeel in de cyclus kreeg een unieke kleur om de fases te versterken. Ook in het beeld concept zie je de fases terug. Van een dromende (potentiële) ondernemer bij de beginstap tot een trotse ondernemer in zijn zaak. En daarbij staat de ondernemer in elke plaat centraal. Gevangen in een pijlvorm, die staat voor beweging en vooruitgang.  

EigenBaas

EigenBaas is de onderwijsaanpak van Qredits. Onder dit label wordt ondernemerschap gestimuleerd bij de doelgroepen: scholen, docenten en studenten. Qredits is de afzender en EigenBaas de naam van de onderwijsaanpak. Binnen de nieuwe visuele uitstraling gaven we ook EigenBaas een eigen herkenbare uitstraling.

Collega’s meenemen > merkboekje

Heel belangrijk: de organisatie meenemen in het nieuwe verhaal. Daarom werd het merk Qredits aan collega’s gepresenteerd en ontvingen zij een merkboekje. Ook werd er een aparte versie gemaakt voor de vrijwillige coaches en partners van Qredits.

Nieuwe website

Met een nieuwe basis voor het merk was het tijd om de website aan te pakken. Het hele marketingteam van Qredits had hierin een belangrijke en grote rol. Wij ondersteunden. Marcella gaf onder andere advies over de doorvertaling van het merk en het creatief concept. Lidy werd ingevlogen als contentspecialist om de websiteteksten te schrijven. Dit deed ze samen met collega’s van Qredits in verschillende redactieteams. Na keihard werken door met name het Qredits-team en mooie samenwerkingen met Webstores en No Point. Met een prachtig resultaat: een compleet nieuwe en aantrekkelijke website met een heldere structuur!

“Tof om bijna een jaar lang onderdeel te mogen zijn van dit leuke team. Dikke complimenten, want het merk en het concept rollen ze supergoed uit!”

Marcella, creatief strateeg VILLA5 

Boost nodig?

Stralen van Amsterdam tot Madrid

Solar Today

Ontwerppartner voor online en offline middelen
Als één sterk merk naar buiten

Menso

Opfrissen huisstijl, copy concept en dit intern laden bij alle collega's
Impact maken met Tijd voor Elkaar

Grolsch

Interne campagne voor het werven van vrijwilligers
Dit is een test
Video bekijken
Bekijk case
Bekijk bericht
Bekijk pagina
Google maps