aarrow-animation-downarrow-background arrow-down arrow-left arrow-rightarrow-upcheck check chevronArtboard full half image_text Afbeelding + tekst image Afbeelding minusnotification-closepause-solidplay-arrow plusradio search-glass third Video bekijken

De strategie van je merk 

Een fundamenteel onderdeel van je merkidentiteit is je merkstrategie. Het gaat in op wie je bent, waar je kracht ligt en wat je onderscheidt van anderen. Het resultaat is een merkdocument met helder profiel, USP’s, kernkwaliteiten en -waarden, karakter en jouw verhaal. De basis voor je merk en brandingstrategie!

De merkstrategie: je startpunt

Voordat je met je merk naar buiten treedt, is het belangrijk dat je weet wát je wil vertellen. Dat staat in je merkstrategie. Weten wie je bent, wat je ambities zijn, waar je goed in bent, hoe je je verhoudt tot anderen in de markt en waar je onderscheidend in bent. De merkpositionering helder hebben is het startpunt van je communicatie-inzet en marktbenadering. Met deze basis vertel je jouw verhaal eenduidig en consequent.

Geloofwaardig, onderscheidend en relevant

In je merkstrategie draait het om de verbinding tussen geloofwaardigheid, onderscheidend vermogen en relevantie. De Golden Circle, positioneringsdriehoek en karaktervol positioneren zijn modellen die we gebruiken. En onszelf! We vragen je het hemd van het lijf en graven diep om de unieke elementen te ontdekken die jouw merk onderscheidend maken. Verder doen we onderzoek. We kijken naar je concurrentie, bestuderen de markt en analyseren het gedrag van je doelgroep om voor jouw een sterk merk te maken.

‘Weten wie je bent, wat je ambities zijn, waar je goed in bent, hoe je je verhoudt tot anderen in de markt en waar je onderscheidend in bent.’

Neem contact op met VILLA5

Zo werkt ’t

Onze strategen werken nauw met jou en je team samen. In verschillende energieke en creatieve sessies zoeken we samen naar de kern. Daarin doen we leuke, verrassende oefeningen en stellen we kritische vragen. De groep bestaat bij voorkeur uit een mix van mensen uit de organisatie (management en mensen van de werkvloer). We vertalen alle input naar een krachtige merkstrategie. Die presenteren we aan de kerngroep. En dan… valt alles op z’n plek!

Je koers staat in je missie en visie

Naast je merkstrategie is het belangrijk om je missie en visie te creëren of onder de loep te nemen. Waar de merkstrategie gaat over wie je bent en wat je onderscheidt, gaan je missie en visie over waar je voor gaat en staat. Een belangrijke koersbepaler die richting en houvast geeft aan je organisatie. Wij helpen je met het bepalen van je koers.

Scoren met jouw merkstrategie?

Check deze ook ‘ns
Dit is een test
Video bekijken
Bekijk case
Bekijk bericht
Bekijk pagina
Google maps