aarrow-animation-downarrow-background arrow-down arrow-left arrow-rightarrow-upcheck check chevronArtboard full half image_text Afbeelding + tekst image Afbeelding minusnotification-closepause-solidplay-arrow plusradio search-glass third Video bekijken

Sterke merken voor werkgevers werken

Een werkgeversmerk, of Employer Brand, is crucialer dan ooit in deze krappe arbeidsmarkt. Net als dat je je als merk onderscheidt van anderen om klanten aan je te binden, wil je dat ook doen met (potentiële) collega’s. Want zij hebben de wereld om uit te kiezen. Waarom moeten ze bij jou zijn? Met een sterk werkgeversmerk val je op, trek je aan en hou je talent bij je. Aan de slag!

Wie ben jij 

Een werkgeversmerk gaat over de reputatie en het imago van je bedrijf of organisatie als werkgever. Het is de manier waarop je je als bedrijf presenteert en positioneert als werkgever. Voor potentiële werknemers, huidige werknemers en de bredere arbeidsmarkt.

Werkgeversmerk

Daarin lijkt een werkgeversmerk op een merkstrategie. De focus ligt alleen op jou als werkgever. Wie ben je, waar ga en sta je voor? Wat vind je belangrijk en wat maakt werken bij jou/jullie uniek? Organisaties die al langere tijd investeren in hun zogeheten employer brand plukken daar in een krappe arbeidsmarkt de vruchten van. Sterke werkgeversmerken worden als aantrekkelijke werkgever gezien, waardoor ze (latente) werkzoekenden beter weten te boeien en collega’s weten te binden. Zij herkennen zich in de normen, waarden en cultuur en zijn enthousiast.

In een helder profiel

Het werkgeversmerk leveren we op in een helder profiel. Dat bestaat uit:

  • Associatienetwerk
  • Werkgeverswaarden
  • Werkgeverskwaliteiten
  • Unique Buying Points (waarom willen mensen voor de organisatie werken?)
  • Werkgeversverhaal

Dit is een strategisch vertrekpunt voor de uitrol van jullie arbeidsmarktcommunicatie en -marketing. Het is leidend voor de uitstraling als werkgever. De uitkomsten kunnen gebruikt worden voor allerlei HR-gerelateerde activiteiten. Een stevige basis waar je echt wat aan hebt!

Zo werkt het

Stap 1: Sessies werkgeversbeleid
We houden 2 sessies met een gemixte club mensen die gaan over jullie werkgeversbeleid. Denk aan communicatiemensen, maar ook collega’s van HR en leden van het MT-team. We gaan in op allerlei onderwerpen rondom het bedrijf als werkgever. Zoals de huidige situatie, werkgeverswaarden, associaties, ambities en onderscheidenheid.

Stap 2: Interviews met collega’s
Naast input vanuit beleid is de input vanuit de werkvloer belangrijk. Zij vertellen het verhaal vanuit de praktijk, hoe gaat het, hoe is de cultuur en waarom ze er graag werken, bijvoorbeeld al 20 jaar. Ook komen daar persoonlijke verhalen vandaan. Belangrijke input voor het werkgeversmerk.

 

Stap 3: Werkgeversprofiel
Alle resultaten verwerken we en komen samen in jullie werkgeversmerk. Die we tijdens een presentatiemoment opleveren!

Een goed werkgeversmerk:

  • Past bij wie je bent
  • Daarin herkennen werknemers zich en worden ze enthousiast van
  • Is onderscheidend ten opzichte van concurrenten
  • Daarmee trek je de juiste potentiële talenten mee aan

Gezien worden

Het werkgeversprofiel is de basis voor het uitrollen van jouw werkgeversmerk. Nu kunnen we aan de slag met de uitstraling, middelen en bijvoorbeeld een campagne.

Toe aan ’n sterk werkgeversmerk?

Check deze ook ‘ns
Dit is een test
Video bekijken
Bekijk case
Bekijk bericht
Bekijk pagina
Google maps